Hoe schrijf je een goede samenvatting op LinkedIn

Hoe schrijf je een goede samenvatting op LinkedIn

De samenvatting (Info) van je profiel is de plek om iets meer van jezelf te laten zien. Wanneer mensen op je LinkedIn pagina komen, willen ze vaak twee dingen: Meer informatie over jou als persoon en meer informatie over jou als professional. De persoonlijke informatie willen mensen lezen in de samenvatting. Hierin vertel je dan ook wie je bent, wat je te bieden hebt. Wanneer je werkzoekende bent, benoem je hier ook wat je zoekt.

Persoonlijke info

✅ Wie ben jij als persoon?Wat is jouw drive?
✅ Wat zijn je drijfveren? Met andere woorden waarom doe jij wat jij doet?
✅ Wat vind jij belangrijk?
✅ Wat heb je voor kwaliteiten te bieden en hoe laat je dat terugkomen in de manier waarop jij jouw werkzaamheden uitvoert?

Wat zoek je?

Daarnaast benoem je concreet wat je zoekt?
✅ Wat voor functie(s) zoek jij?
✅ Waarom zoek jij wat je zoekt?
✅ Welke regio en hoeveel uren ben je beschikbaar?
✅ Welke meerwaarde heb jij te bieden in een dergelijke functie?

Carrièreswitch

Wanneer je een carriereswitch maakt of overweegt dan kun je hier je motivatie ook extra toelichten. Geef ze een kijkje achter de schermen. Waarom wil je dit? Jouw motivatie kan een hele grote impact maken en kan juist dat zijn waardoor mensen met je in gesprek willen omdat je ze hebt getriggerd.

Call to action

Sluit je persoonlijke profiel altijd af met een call to action. Wat wil je dat de lezer doet? Contact met jou opnemen? Zet het erin. Natuurlijk zet je je contactgegevens er ook bij, dan heeft de bezoeker gelijk ook die gegevens bij de hand. Bijvoorbeeld:

Ben je getriggerd door mijn profiel en zou je eens nader willen kennismaken? Ik sta hier zeker voor open. Stuur me een mailtje en bel me. Ik kijk er enorm naar uit.

Warme groet, Gertien
☎️ 06-1234 5678 📧 gertien.beijering@degunfactorverhoger.nl

Bijna vergeten, maar super belangrijk!

Denk na over de trefwoorden die recruiters en HR adviseurs zullen gebruiken wanneer ze gaan zoeken op LinkedIn naar geschikt personeel. Laat deze trefwoorden ook terugkomen in jouw Intro tekst én voeg ze onderaan als #hashtags toe.

🔶 LinkedIn is heel belangrijk voor werkzoekenden. Recruiters en HR adviseurs zoeken hier geregeld naar potentiele nieuwe werknemers. Zorg dat je jouw profiel zo optimaal mogelijk vult. Wil jij ook een goed LinkedIn profiel dat opvalt bij recruiters en HR adviseurs? Kijk dan eens naar onze online LinkedIn training. 

Download voor meer interessante tips 1 (of meerdere😉) van onze e-books via deze link.

Reactie plaatsen